A story of my life

Wednesday 3 April 2013

Good Bye Malaysia

Assalamualaikum.

Semalam merupakan hari yang paling memenatkan. Mana tak nya, seawal 7.30 pagi lagi dah kena pergi KL, untuk ambil visa yang baru siap dan untuk buat international student card. Yela rumah kan jauh kena la bertolak awal. Bila sampai di Embassy, parking penuh. Lepas tu uolls tahu apa yang kitorang buat? Pergi stesen minyak berdekatan, hantar kereta untuk Car Wash. Yang kelakarnya, aku baru je basuh kereta pada hari sebelumnya. Haha tapi apa nak buat, dah takda parking.



Alhamdulillah visa tak ada sebarang masalah.Tapi malangnya untuk student card kitorang tak boleh buat sebab ada dokumen yang tak lengkap, tapi nasib baik ada alternatif lain. Urusan kami settle dalam pukul 1 tengah hari.

Selepas tu, kitorang terus ke "kay el tsay tsay" (KLCC). Aku mencari beberapa barang yang mungkin diperlukan such as long john, hand glove and muffler scarf. But I berjaya cari long john je(even takda saiz yang sesuai). Thanks to Uniqlo.

Long john

Setelah penat mencari di KLCC, kitorang pun decide untuk terus ke Pejabat YTN untuk berjumpa dengan pegawai yang akan mengiringi kami. Lepas jumpa tu, aku terus rush ke The Mines. Katanya dekat situ ada jual barang-barang yang aku cari tu. Situ ada satu kedai Jepun, namanya Daiso. And yeah, aku berjaya jumpa hand glove and muffler walaupun tak banyak pilihan.. Masa bayar tu, i was kinda surprised and shocked when the cashier told me the total to be paid was RM10. And i was "Heh?"( ala-ala German).


Daiso Japan
Lepas segala urusan selesai, aku pun bergegas pulang ke rumah, malam baru sampai. Ada banyak lagi yang nak diceritakan, tapi masa takda. I need to pack all my stuffs because my flight is tonight. Macam biasa, kerja-kerja last minit yang aku buat. Menyesal tak sudah T_T

Doakan keselamatan perjalanan kami, dan juga semasa berada di sana nanti. This is my last entry before i'll fly to Germany. Nantikan my next entry tentang pengalaman di sana nanti. That's all. Assalamualaikum :'(

Thanks for reading.


2 comments: