A story of my life

Sunday 21 April 2013

3 Countries Border

Assalamualaikum

Semalam aku pergi ke suatu tempat yang agak menarik di Aachen, yang bernama 3 Countries Border, ataupun dalam bahasa tempatannya dipanggil Dreiländerweg. So apa benda Dreiländerweg ni?

Jadi, secara ringkasnya aku boleh cakap yang tempat ni merupakan pertemuan bagi 3 sempadan negara iaitu Germany, Netherland and Belgium. Dari sini, korang dapat tengok ketiga-tiga negara tersebut. So basically siapa yang pergi sini boleh dianggap dah jejak ke ketiga-tiga buah negara tu. Boleh ke? Haha :P

Our journey penuh dengan pelbagai cabaran. Dengan masalah basnya lagi, dengan tak tahu jalannya, so kitorang main redah je. Masa nak mendaki tu, perghh seram gila jalan dia. Sebab jalan tu lalu ladang dengan hutan. Dah la tak nampak manusia.Tapi dengan bantuan Mr. Google Map, kitorang terus gigih melangkah.



Memang banyak pit stop untuk ambil gambar dekat sini. Haha

Vampire Diaries haha

It's an earthquake

After about an hour of walking, we were relieved to see this.........


Yeah, finally we had arrived at our destination. Yeay!

Ketiga-tiga negara berjaya aku takhluki :D

As what you can see, di sinilah sempadan ketiga-tiga buah negara tu. So basically, I've been to Deutschland, Holland and Belgium and it was super fun!! Jadi lepas ni tak payah nak ke Belgium dah. Hahaha

Naik atas terus cari makanan sebab masing-masing dah lapar dengan penat. Paling tak tahan dengan cuacanya yang sejuk. Aku tertipu dengan cahaya matahari. Ku sangkakan panas di luar sana, keluar rumah je terus menggigil. Lepas makan kitorang naik tower yang tak berapa nak tinggi tu and bergambar. Haha.



Siapa suruh tak pakai baju sejuk, berpeluk tubuh jela sepanjang hari

And you can see the 3 countries from here.

It's just based on my assumption LOLZ

And on our way back, kitorang baru jumpa jalan yang sebenar, yang aku rasa separuh perjalanan pendek dari jalan kitorang datang. Haha kena game dengan En. Google. Tapi takpelah, at least dapat shoot dengan background ala-ala Autumn dekat dalam hutan tu.


At least ada jalan tar
And now I'm pretty sure that this is the right way haha


There are a lot more to story but lets stop here. Nanti aku cerita pasal bandar Aachen dalam entry yang lain pulak eh. Auf Wiedersehen.

Thanks for reading.

p/s : Sorry kalau terbanyak sangat gambar. Aber ich mag fotografieren :-D



2 comments: